Wszyscy jesteśmy sprzedawcami – typy komunikacji społecznej G. Junga
We wtorek 8 listopada w Centrum Kultury w ramach akcji Przedsiębiorczy Grodzisk odbyło się spotkanie z przedsiębiorcami Wszyscy jesteśmy sprzedawcami – typy komunikacji społecznej G. Junga. Warsztaty prowadziła Trener Biznesu i Rozwoju Osobistego Ewa Daroszewska.
Ewa Katarzyna Daroszewska Trener Biznesu i Rozwoju Osobistego, Coach, Certyfikowany Trener FRIS.
Prowadząc szkolenia wykorzystuje swoje wieloletnie doświadczenie w pracy zespołowej w różnych środowiskach pracy. Kompetencje i doświadczenie korporacyjne zdobyła pracując na samodzielnych stanowiskach dla takich firm jak Wincor Nixdorf -Manager Pionu Benking, OS3-Agencja Kreatywna, MCX, TP S.A. Przez kilka lat pracowała z dużymi grupami sprzedażowymi, jako lider i trener. Pasjonatka psychologii i rozwoju osobistego były sportowiec wyczynowy, podróżnik. Kocha poznawać ludzi i zamieniać opór wynikający z niezrozumienia na ciekawość poznawania naszej wspaniałej inności.
Podczas warsztatu uczestnicy dowiedzieli jak korzystnie się zaprezentować i potrafić wykorzystać swoje zdolności i możliwości.
Dzieje się tak, ponieważ wszyscy jesteśmy sprzedawcami. Codziennie każdy z nas stara się uzyskać coś od innych, lub spowodować by zrobili to, o co nam chodzi. Sprzedajemy też, starając się przekonać innych, że potrzebują tego, co mamy im do zaoferowania. Produktem sprzedawanym często jesteśmy my sami. Osoby szukające pracy sprzedają siebie, politycy sprzedają siebie, handlowcy sprzedają towar i … siebie, zakochani sprzedają siebie, negocjatorzy sprzedają … i tak długo można by wymieniać. Z tego wysuwa się jeden wniosek, że wszyscy musimy doskonalić się w tej sztuce. Nie tylko osoby pracujące w sprzedaży.
O sukcesie ludzi, którzy sprzedają decydują najważniejsze czynnik:
- wiedza o produkcie,
- znajomość technik sprzedaży,
- motywacja.
Jeżeli pracujesz jako handlowiec, w dziale obsługi klienta, lub w marketingu, produkt swojej firmy poznajesz już w pierwszych dniach pracy. Wiesz dobrze, że klient musi czuć, że rozmawia ze specjalistą w danej dziedzinie, że osoba ta jest jego doradcą, konsultantem. Konieczne jest, aby doskonale znać produkty, które sprzedajemy. W obecnej rzeczywistości gdy wiele produktów, usług ma podobną jakość i cenę, dostarczenie informacji o produkcie to za mało. Same techniki sprzedaży nic nie dają komuś, kto nie potrafi ich wykorzystać w naturalny sposób. Czynnikiem decydującym o skutecznej sprzedaży są kompetencje sprzedającego. Kompetencje takie jak komunikacja interpersonalna, etyka, asertywność handlowca.
Tak naprawdę doskonalisz się przez cały czas:
- Poprzez pracę nad swoją komunikacją pozawerbalną, wzbudzasz większą sympatię i zwiększasz skuteczność sprzedaży.
- Obserwując zachowanie klientów i odpowiednio na to reagując, kontrolujesz ich decyzje.
- Operujesz językiem korzyści.
- Aktywnie słuchając, zwiększasz szansę na odpowiednie zaspokojenie potrzeb klienta, przy pomocy swojego produktu.
- Ciągle ćwiczysz techniki psychologiczne i komunikaty perswazyjne.
- Zwiększasz umiejętności wzbudzania zaufania i zamykania procesu sprzedaży.
- Ćwiczysz się w skutecznej rozmowie telefonicznej i bezpośredniej.
Komunikacja szczególnie w dzisiejszych czasach ma kluczowe znaczenie. Większość relacji międzyludzkich skupia się na szybkiej wymianie informacji. Warto znać skuteczne narzędzie w zakresu komunikacji jakim jest typologia G. Junga, sugerująca jak można trafnie dobrać odpowiednie słowa do danej osoby. Niektórzy sprzedawcy są bardzo zmotywowani szczęściem klientów, czy też miło spędzonym czasem…w pracy. Oprócz nas, na naszą motywację wpływ ma także nasz pracodawca, który potrafi zorganizować odpowiedni pakiet motywacyjny, taki jak bodźce finansowe, zakres swobody działania, odpowiedzialności, plan sprzedaży możliwy do zrealizowania,…. można by wymieniać bez końca. Dla większości sprzedawców najważniejsze są finanse, na drugim miejscu jest rozwój, a następnie możliwość awansowania, a po tym cała reszta.
Warsztaty spotkały się z ogromnym zainteresowaniem.
Mamy nadzieję, że wiedza i doświadczenia zdobyte przez Państwa w czasie warsztatu okażą się cenne i pożyteczne, zaś Państwa udział w tym spotkaniu będzie początkiem lub kontynuacją , współpracy z Przedsiębiorczym Grodziskiem.
Ze swojej strony chcielibyśmy serdecznie podziękować prelegentowi i wszystkim uczestnikom za przybycie oraz aktywne uczestnictwo w trakcie całych warsztatów.